3 Aralık 2008 Çarşamba

mvbvd

geçen yıl bir kız vardı, devamlı müzik haberlerini takip eden,kulağında tınısız gece geçirmeyen...
okul döneminden itibaren bir şey oldu ona...
müzik ile arasına bir şeyler girdi...
kara mı ak mı bilmem...
köpek mi kedi mi onu da...

bugün aylardan sonra ilk defa anatolianrocka bakındım mor v ötesi albüm çıkarmış.bir indirme çabası içersine girdim,sonra sıkıldım,amaaaaaaaaan dedim geçtim.
sonra msn i açtım,3-4 kişi bişeyler dinliyordu,"sen günlerdir bir şey dinlemedin" dedim.
şaşırdım.
aslında bunu bilinçli yapıyordum başta ama artık bir rutin halini almaya başlamış galiba...
çok fazla şey dinlemiyorum.
hep dinleyegeldiğim şeyleri dinliyorum bir istek varsa içimde...
mp3 içeriğine dokunmuyorum...
media player a kaydedilmiş listeleri değiştirmiyorum...
hep aynı ruh halindeyken aynı şarkılara tıklıyor elim...
dilimde 3-4 şarkı dönüşümlü dolanıyor...
yeni şeyler dinlemek istemiyorum.
myspace maillerine bakmıyorum.
sevilen grup maillerini okumadan siliyorum.

galiba,
bir şarkıyı dinlerken bir özellik keşfediyorsun kendinde,çevrende...
ya da ne bileyim bir şey düşünüyorsun diyelim...
ya da bir olay gerçekleşiyor o anda...
o,belki de hiç önemsemediğin,dinlemekten haz etmediğin şarkı bir anlam yükleniveriyor...
her dinleyişinde o anı yaşatıveriyor sana...
her yeni şarkı yeni bir yaşanmışlığın notunu yapıştırıyor beynine...
ve sanki tüm o anlar hüzünlü şarkılarda yaşanmış gibi...
insanlar neden daha az neşeli şarkılar yapıyorlar?
her tekrar dinleyişte ister istemez bir tuhaflık kaplıyor etrafımı...
bazen taşıyamıyorum bunu.

bazense aynı şarkıları dinlemek, o hatıraları canlandırmaksızın bıkkınlık getiriyor.
"yine mi sen?" deyip değiştiriyorum şarkıyı,sonra yine bir "yine mi sen?.."
onlardan sıkılıyorum,yeni dosyalara tıklamıyorum...
anlamıyorum.
çok sık kullandığımı farkettiğim ama başkalarıyla anlatamayacığımı bilip kullandığım kelimeler gibi...
onlardan sıkıldığım gibi...
yenilerle de ifade edemediğim gibi...
yeni kelimeler eklemek istemediğim gibi...

bilmiyorum.
anlam veremiyorum kendime.
anlamsızdır belki...

ps:müzik ve ben ve değişim(mvbvd)

8 yorum:

Amenhotep dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
a. dedi ki...

tşk ederim indiriyorum ben de:)
reklam olmasın diye kaldırdık yorumu da;)
aslında ben onlara "karamsar" kelimesini yakıştırmıyorum.karamsar değiller aslında,hüzünlüler,duygulular belki biraz daha fazla...

CaRtMaNtR dedi ki...

Ben böyle şarkıların kafamda bir etiketle kaydedilmesini seviyorum. Hatta mümkün o şarkılara bir süre ara veriyorum. Hem şarkıyı hem o an ona etiket olan anımı özlüyorum. Ondan sonra bir gece elim istemsiz o şarkının linkine gidiyor. Çift tıklıyor ve o ana dönüyorum. Acı anılar olsada bunu ara sıra yapmanın çok değişik bir tadı var.

a. dedi ki...

ara sıra olması tatlı ama hep olması bunaltıcı...

Besimi dedi ki...

müziğe dönüşünü fazla uzak görmüyorum. bence, içinde bulunduğun dönem haleti ruhiyesi gibi saçma bişey diycem, ama mutlaka öyledir. bir kere notaların büyüsüne kapılan, bir daha zor geri döner :)

a. dedi ki...

ben de öyle umuyorum:)
insan zaman zaman bir şeyden soğuyor ama o,o kişinin bir parçasıysa yeniden ısınıyor...

DontHurtMe dedi ki...

Ve değiştin,
Ve değişti,
Ve değişiyor,
Ve değişecek,
Ve değişmeyen tek şey bir klişeden ibaret kalacak, "değişim"den.

Ve yitecek,
ve yitirelecek,
ve yiteceksin,
ve yitirilenlerin arasına karışıp yitenlerden olacak yitirdiklerin güzelliklerin ve hayalerin onları tekrar tutsan dahi..

ve yeme-içme'den daha sık olduğunu hatırladığında müzik dinlemelerinin, yine geçecek yeme-içme'nin önüne.
Merak etme... ya da et..

a. dedi ki...

bekleyelim görelim bakalım:)
geçsin yeme içmenin önüne...