11 Eylül 2009 Cuma

Biz bu dünyadan değil miydik?



Feridun Düzağaç sevgimi ordan burdan bağırıp dururum ben, bilen bilir...
Kendisinin üniversitedeyken Grup Tını gibi bir oluşumda bulunduğu bilinir. Hatta bir de albümleri vardır grubun "Öğrenci İndirimi" adını taşıyan. Lavinia, ilk bu albümde seslendirilmiş, ben "Beni rahatta dinleyin" de olduğunu sanıyordum...(Tını versiyonu daha güzel)

Her neyse, Öğrenci İndirimi'nde bir şarkı var...Günlerdir tekrar tekrar dinliyorum. "Sözleri de ne güzelmiş" diyordum, meğer şiir Orhan Veli'nin "Giderayak" adlı şiiriymiş. Seviyorum şiirlerden şarkı yapan insanları...Hele böyle güzel yapılırsa...

İşte o şarkı, o şiir...

Handan, hamamdan geçtik,
Gün ışığındaki hissemize razıydık;
Saadetinden geçtik,
Ümidine razıydık;
Hiçbirini bulamadık;

Kendimize hüzünler icadettik,
Avunamadık;
Yoksa biz...
Biz bu dünyadan değil miydik?




4 yorum:

kapalııı dedi ki...

orhan veli nin sevdğim şiirlerinden biridir ama şarkı halini ben yeni gördüm,,,
o da şiir kadar kulağımda ses bıraktı;]

OlurÖyle dedi ki...

güzelmiş, yeni bir şey daha öğrenmiş olduk. eline sağlık.

dedigencadam dedi ki...

süper baba geldi aklıma,
ipek amerikaya gitmiş ardında nihat ve fikoyu bırakmıştı fiko bu şiirle teselli bulmaya çalışıyordu.sonu intihara varmıştı gerçi ama...
o gidişe de bu dizeler yakışırdı doğrusu...

Canan dedi ki...

aşkolsun senelerdir blogumun en tepesinde yer alır ordan mı öğrendin şiir olduğunu :) pek sevmem kendisini ama dinleyelim bakalım şarkı versiyonunu :)