19 Ocak 2009 Pazartesi

Çekil yolumdan artık…

Tüm müzikleri media playera atıp rastgele modunu çalıştırıp kitap okursun.
birinci şarkıyı duyar ikinci şarkıyı duyar üçüncüyü duymaz olursun, konsantre işidir okumak ama maksat ses olsun ortalıkta…
Belki 5 belki 10 şarkı çalar…
Duymazsın, fark etmezsin…
Sonra bir şarkının nakarat yerinde kitaptan kopar şarkıyı dinlemeye başlarsın ve içsel bir yakınma peyda olur:
“nerden çıktı şimdi bu?”
Şarkıyı duymazdan gelmeye çalışır bir satırı on defa okursun.
Onbirinci kez okuyuşunda şarkının bitiyor olduğunu fark eder rahatlarsın.
Tabi belli şeyler hücum etmiştir beynine ama aldırmamaya, düşünmemeye çalışırsın.
Bu devirde her şey çalışmakla, değil mi ama?
Neyse şarkı biter ve rahat bir nefes alıp 12. kez aynı cümleyi okumaya başlarsın.
Diğer cümleye geçerken o da ne?
Aynı şarkı!
Sanırım şu an 5. kez yeniden ve yeniden çalıyor…
Bıkmıyor usanmıyor…
Rastgele modunun hangi prensibe göre çalıştığını bilmiyorum fakat matematiksel bir atlayış şekli vardır muhakkak, belirtildiği üzere rastgele değildir.
Pc deki tüm şarkıları atıyorum ve o şarkı-cık öyle bir yere geliyor ki rastgeleyi altüst ediyor.
Her atlayış bana aynı şarkıyı getiriyor…
Daha ne diyeyim ben?
Ya da ne yapayım?
Kader midir?
Öyledir, öyledir…

02.37
17.01.09
İ.

4 yorum:

Selin dedi ki...

tehlikeli bir şey o, 3000'e yakın şarkı atıp ikinci şarkıda en çok korktuğumu bulduğunu bilirim...
ve kesinlikle bir sistemi olduğunu sanmıyorum, 3 şarkıda bir aynı şarkıya dönmesinin nasıl bir sistemle ilişkisi olabilir ki? ama insan beyniyle bir ilişkisi var, neyden korktuğunu, neye dayanamayacağını iyi biliyor ve gidip onu buluyor, şaka gibi :-/

a. dedi ki...

bana ilk defa oldu ve o yazıyı yazdıktan sonra 4 kez daha çaldı yanılmıyorsam, sonra değişti şarkı:S
gerçekten şaka gibiydi ama hoş bir şaka olmadığı kesin.

CaRtMaNtR dedi ki...

böyl sorunlu şarkıları ayıklayıp listeye almamak daha garanti olmazmı. Ama ben doğaçlamayı severim bununda zevki ayrı derseniz onada saygu duyarım :D

a. dedi ki...

garanti olmasına olur.
hatta 5.kez dinlemeden birinciyi bile bitirmeden listeden çıkarılabilir.
mantıklı:)