2 Temmuz 2009 Perşembe

Trajik aşk adamıyım

Maillere baktıkça msn testlerinin reklamını görüp yapıyorum arada. Zevk de alıyorum:D
Bu kez "hangi aşk romanı yazarısınız?" diye bir test yaptım. Sonucuna güldüm sanırım. Hayır sevmiyorum trajediyi, bin dereden su getirmeleri ama sonuç bu çıkıyor:


Kerime Nadir

İçinden trajedi geçmeyen aşk hikâyelerine güvenmiyorsunuz. Aşk dediğiniz kader tarafından sınanmalı, denenmeli, kötü adam ve kadınların kıskançlıklarına maruz kalmalı, aşıklar onca badireyi aştıktan sonra birbirlerine kavuşmalı. Aksi halde bir ömür boyu sürecek mutluluğun temelleri nasıl atılır ki… Sizin romanlarınızdaki âşık ve maşukları mutlu sonlar bulmuyor değil. Var böyle durumlar. Ama o mutlu sona ulaşmak için bin dereden su getirmek, deveye hendek atlatmak, iğne deliğinden urgan geçirmek zorundalar. Bütün çabanız ise aşktan duyulan hazzın artması ve derinleşmesi için. Anlıyoruz. Ama gene de romanlarınıza kahraman olmak istemezdik…

p.s: İyi aman kahraman olmak istemezseniz istemeyin, hıh:

6 yorum:

Selin dedi ki...

Hemen ben de yaptım :))

Halit Ziya Uşaklıgil
Siz aşkta kötücül, hatta şeytani yön arayan yazarlardan biri olurdunuz. Onun tende uyandırdığı arzunun toplumun ve değerlerin sınırını aşmaya insanı nasıl da ittiğini, aşkla ahlak arasındaki gerilimi yansıtmayı tercih ederdiniz kitaplarınızda. Bunu yapmanızın nedeni ahlakçılığınız değil aslında. Aşkın ne denli devrimci ve güçlü bir duygu olduğunu vurguluyorsunuz. Haklısınız, ama gündelik hayatın dar çemberinden bakanlar için bütün bunlar aşkta korkutucu bir öz de bulabiliyorlar. Sizin anlattığınız aşk hikâyelerinin polisiye romanlardan çok az farkı var. Dolayısıyla macera, heyecan ve gerilim yüklüler. Gene de tatlarından yenilmiyor, vakarlarından hiçbir şey kaybetmiyorlar.

dedi :)

Şimdi diğer testleri de yapayım :p ay bunlar çok fena yaa, takıldı mı bırakamıyor insan :))

a. dedi ki...

Değil mi ya:D
Aslında ben de daha yaptım da söylemedim burada:P Hatta bir ara bir arkadaşla seçip seçip yapıyor, sonuçları karşılaştırıp eğleniyorduk:)

Sonuca gelince korktum ben:P

koyusiyah dedi ki...

Efendim hayırlara vesile olsun..A.Nur cevaplarımız sanırsam galiba aynı:) zira aynı kitap çıktı...nedir bunun olayı??Biras sert oldu sanırım cevaplar..

a. dedi ki...

Bilemedim ki trajik şeyler yaşadık belki de 8-) E cevaplar ona göre oluyor tabi.
Mesela "hasret" oluyor ilk sorunu yanıtı falan filan 8-)

Azura dedi ki...

Elif Şafak
Aşk yalnızca bedende, gözde, tende değil ruhta ve gönülde yaşanan bir hikâye. Sizi kendi içinizdeki en derin kuytulara götürmeyen aşk için kılınızı bile kıpırdatmıyorsunuz. Ama eğer o kuytulara ucundan da olsa sirayet edebiliyorsa aşkınız, dünyanın tüm dilleri emrinize amade oluyor. Kendinizi ifade etmek ve anlatmak için her yolu deniyorsunuz. Kıvrak danslar, gözyaşları içinde edilen dualar, göğü delip arkasındaki karanlığa meydan okuyan bakışlar… Artık ne varsa, hepsi bir anda elinizde birer oyuncağa dönüşüyor. Zor âşık oluyor ama âşık olduğunuzda kolay yazıyorsunuz. O yüzden siz de Elif Şafak gibi bir ucu insan ruhunun karanlıklarına, bir ucu mistik esinlenmelere dayalı geniş anlamlı bir aşkın yazarı olurdunuz.

Valla doğru ki ne doğru. :D Böyle testleri ben de sık sık yaparım, eğlenirim falan filna... :D

tahtaKukla dedi ki...

beni de üstad halit ziya yaptı,sona doğru sorular daha da çeşitlendirilebilirdi :?